اخبار فناوری

رید کنترلر HPE Smart Array P816i-a SR (Raid controller p816)

ویژگی‌ها و مشخصات فنی رید کنترلر HPE Smart Array P816i-a SR Gen10 Controller

رید کنترلر p816 یک دستگاه سطح بالا و سازمانی برای افزایش عملکرد و ظرفیت ذخیره‌سازی بدون اشغال حتی یک اسلات PCI Express در سرور است. کارت رید کنترلر HPE Smart Array P816i به صورت مستقیم بر روی مادربرد نصب شده و رایزر‌های سرور را اشغال نمی‌کند. در حقیقت این مدل رید کنترلر با سرور‌های نسل دهم برند HPE سازگار است. از طرفی رید کنترلر HP P816i در هارد‌های SATA حداکثر سرعت نرخ انتقال داده 6 گیگابایت بر ثانیه را به همراه داشته و از هارد‌های نوع SAS با سرعت 12 گیگابایت بر ثانیه و درگاه اتصال PCIe 3.0 پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال خرید رید کنترلر P816i-a SR هستید در ادامه این متن ما را همراهی کنید تا بیشتر با مشخصات فنی Raid controller p816 آشنا شوید.

ویژگی‌های کنترلر P816i کمپانی HPE چیست؟

کنترلر P816 سرور اچ پی نسل 10 با 4 گیگابایت حافظه کش، زمان تأخیر در برنامه‌های فشرده همچون پایگاه‌های داده که نیاز به گزارش‌گیری سنگین دارند را کاهش می‌دهد که باعث افزایش عملکرد بهینه سرور می‌شود. در ادامه متن با سایر ویژگی‌های این نوع کنترلر‌ها آشنا می‌شوید.

افزایش کارایی و بهبود عملکرد برنامه‌ها

کنترلر P816i کمپانی HPE یک کنترلر آرایه هوشمند RAID کلاس سازمانی است که باعث افزایش عملکرد در پیام‌رسانی و بهبود پایگاه داده یا برنامه‌های کاربردی سرور عمومی می‌شود. در سرور‌های نسل 10 پرولیانت (ProLiant)، امکان برقراری اتصال 12 گیگابیت بر ثانیه SAS را فراهم می‌کند.

افزایش قابلیت اطمینان و امنیت داخلی سرور

کنترلر P816i نسل 10 شرکت HPE با کمک روش رمزگذاری امن HPE Smart Array SR از داده‌ها در درایو‌های متصل به کنترلر محافظت می‌کند. این رید کنترلر از استاندارد‌های حفاظت از داده‌های حساس همچون HIPAA و Sarbanes-Oxley پشتیبانی می‌کند. همچنین با استفاده از قابلیت HPE SmartSSD Wear Gauge پیش از خراب شدن داریو‌ها، هشداری بابت مشکلات احتمالی درایو‌ها دریافت خواهید کرد.

بهینه‌سازی قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها

این نوع رید کنترلر با 4 گیگابایت حافظه پنهان و پشتیبانی از فلش، کارایی سرور را افزایش خواهد داد. همچنین ایجاد تأخیر در برنامه‌های فشرده‌نویسی که نیاز به گزارش‌گیری سنگین مانند پایگاه‌های داده دارند را کاهش می‌دهد.

کنترلر p816 با کمک مسیر هوشمند HPE SSD یک مسیر ورودی/خروجی سریع‌تر بین کنترل‌کننده و SSD ایجاد کرده و در محیط‌های ذخیره‌سازی که در آن داده‌ها به‌طور مکرر از تعداد زیادی SSD خوانده می‌شوند، عملکرد سرور را افزایش می‌دهد. رید کنترلر P816i-a SR دسترسی به داده‌ها در درایو‌های HDD را با ذخیره داده‌های جدیدتر روی حافظه‌های SSD با HPE Smart Array SR SmartCache سرعت می‌بخشد.

بهبود کارایی و مدیریت ذخیره داده‌ها

قابلیت انعطاف‌پذیری کنترلر P816i باعث افزایش حالت ترکیبی شده که با عملکرد هم‌زمان خود در RAID و HBA هزینه خرید کنترلر‌های اضافی را حذف می‌کند. از طرفی با کمک ابزار ذخیره‌سازی UEFI می‌توانید به سرعت حجم‌های RAID ساده را روی سرور‌ها پیکربندی کنید. همچنین این امکان فراهم است تا به آسانی درایو‌های متصل به کنترلر را با رابط بصری SSA یا همان HPE Smart Storage Administrator که برای مدیریت ویژگی‌های کنترل‌کننده پیشرفته، ایجاد حجم‌های RAID و استقرار راه‌حل‌های Smart Array استفاده می‌شود، پیکربندی و مدیریت کنید.

مشخصات فنی رید کنترلر p816

رید کنترلر HPE Smart Array P816i-a SR امنیت بسیار بالایی را برای اطلاعات موجود در سرور‌ها فراهم کرده و با امکان اتصال مستقیم بر روی مادربورد سرور، جایگاهی را در رایزر سرور اشغال نمی‌کند. در جدول زیر به صورت کامل با مشخصات فنی این کارت کنترلر آشنا می‌شوید.

مشخصات فنی شرح
نام محصول P816i-a SR
برند HPE
فرم فاکتور Plug-in Card
سازگار با سرور HP G10
نوع محصول SAS Controller
سرعت اتصال سرعت 12Gb/s برای اتصال SAS

سرعت 6Gb/s برای اتصال SATA

رابط میزبان (Host Interface) PCI Express 3.0 x8
ظرفیت حافظه کش 4GB Flash-backed write cache
RAID Levels 0, 1, 5, 6, 10, 50, 60, ADM 1, ADM10
نوع پشتیبان‌گیری از داده‌ها Flash Backed Cache
تعداد پورت‌های SAS 16

قیمت رید کنترلر HP P816i چقدر است؟

کنترلر p816 با قابلیت اتصال نقطه به نقطه SSD به طور همزمان از درگاه‌های SATA و SAS پشتیبانی می‌کند. همچنین این رید کنترلر اچ پی سری p816 از سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزار‌های Microsoft Windows Server، Red Hat Enterprise Linux، CentOS، Oracle Linux، ClearOS، Oracle Solaris، Citrix XenServer، Microsoft Windows Hyper-V Server و VMware vSphere (ESXi) پشتیبانی می‌کند.

از همین رو یک کنترلر ایده‌آل برای استفاده در سرور‌های HPE ProLiant Gen10 همچون DL360، DL380، ML350 و DL560 به شمار می‌رود. از طرفی قیمت کنترلر P816i با توجه به نوسانات نرخ ارز در بازار متغیر خواهد بود، به همین دلیل برای اطلاع از قیمت دقیق محصول بهتر است با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین ویژگی رید کنترلر p816 چیست؟

این مدل رید کنترلر، قابلیت اتصال مستقیم روی مادربورد سرور را داشته و جایگاهی در رایزر‌ها اشغال نمی‌کند.

رید کنترلر اچ پی P816i با کدام سرور‌ها سازگار است؟

کنترلر HPE Smart Array P816i-a SR به دلیل عملکرد بوت قدیمی و UEFI با سرور‌های نسل 10 پرولیانت سازگاری کامل دارد.

 

گفتار پایانی؛ خرید کارت رید کنترلر p816

همان‌طور که اشاره کردیم، کنترلر HPE Smart Array P816i-a SR بهینه شده برای سرور‌های اچ پی نسل 10 است که 4 گیگابایت کش نوع FBWC را ارائه می‌کند. این رید کنترلر در حالت ادغام (Mixed Mode) توانایی پشتیبانی هم‌زمان از RAID و HBA را دارد. از طرفی بدون نیاز به SAS Expander تا 16 اتصال SAS و SATA را برقرار می‌کند. برای خرید کنترلر P816i-a، همچنین تجهیزات آی‌تی و سرور‌های اختصاصی و مجازی می‌توانید با کارشناسان یگانه شبکه توانا تماس گرفته و با مناسب‌ترین قیمت اقدام به ثبت سفارش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *