اخبار فناوری

بهترین کنترلر‌های سرور hp کدام‌اند؟ (Hp server controllers)

همه چیز در مورد کنترلر‌های سرور hp

ذخیره‌سازی اطلاعات در دنیای امروز به یکی از دغدغه‌های کسب و کار‌های مختلف تبدیل شده است. چالشی که تکنولوژی در تلاش برای حل‌کردن آن با بالاترین سرعت و بهترین سطح امنیت است. بدون شک از اصلی‌ترین قطعات کاربردی سرور‌های کمپانی HPE کنترلر‌ها هستند. در حقیقت با کمک این کنترلر‌ها به‌راحتی می‌توانید انواع رید بندی‌های هارد درایو‌ها را انجام دهید. کنترلر در سرور‌ها با مدیریت بدون نقص درایو‌های فیزیکی، به دیتاسنتر‌ها کمک می‌کند تا به صورت پایدار و همیشگی خدمات خود را ارائه دهند. جالب است بدانید که ارتباط بین هارد‌ها با CPU و سیستم‌عامل توسط controller انجام می‌شود. در ادامه این مطلب تصمیم داریم در مورد انواع کنترلر سرور‌های HPE مطالب مهمی را با شما در میان بگذاریم، پس اگر به فکر خرید رید کنترلر هستید، تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

منظور از کنترلر سرور Hp چیست؟

به طور کلی برای استفاده کارآمد از انواع RAID در سرور‌های اچ پی باید از رید کنترلر‌ها کمک بگیرید. کنترلر‌های HP RAID مقیاس‌پذیری درایو‌ها، حفاظت از داده‌ها و عملکرد سرور را بهبود می‌بخشند. در حقیقت این کنترلر‌ها به عنوان یک واسطه، ارتباط بین هارد درایوها با سیستم‌عامل و پردازنده‌ها را ممکن می‌سازند.

کنترلر سرور یک قطعه سخت‌افزاری بوده که در تمامی نسل‌های سرور‌های HPE قرار گرفته و از رید‌های 0 تا 6 و حتی RAID‌های ترکیبی مانند 10 و 50 و 60 پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که کمپانی HP از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در زمینه استفاده از فناوری RAID و کنترلر‌ها بوده که سرور‌های آن بیش از 30 سال است که از این تکنولوژی بهره می‌برند.

انواع کنترلر در سرور نسل 10 کمپانی HPE کدامند؟

سرور نسل 10 اچ پی که با نام HPE ProLiant DL380 Gen10 نیز شناخته می‌شود، از پرطرفدارترین سرور‌های تولید شده توسط این شرکت در جهان است. در این مدل سرور، رید کنترلر می‌تواند در زمان اجرای فرایند RAID کردن هارد دیسک‌ها خاموش باشد و این عملیات به صورت نرم‌افزاری انجام شود. این نکته را در نظر داشته باشید که برای این کار باید سرور در حالت UEFI بوت قرار گیرد تا امکان انجام فرایند RAID کردن نرم‌افزاری هارد درایو‌ها فراهم شود.

به صورت پیش فرض کنترلر HPE Dynamic Smart Array S100i در این مدل سرور قرار داده شده که می‌توانید از این کنترلر سخت‌افزاری نیز برای رید کردن هارد استفاده کنید. این نوع کنترلر از هارددیسک‌های SATA نیز پشتیبانی می‌کند. رید کنترلر S100i سرور نسل 10 اچ پی تا سرعت 12 گیگابایت خواندن و نوشتن اطلاعات را در هر دو حالت SAS و SATA برای سرور فراهم می‌کند. همچنین با انواع RAID‌ها همچون Controller P408i و Controller P816i سازگاری دارد.

در نهایت می‌توان گفت کنترلر‌هایی که در سرور DL380 G10 پشتیبانی می‌شوند عبارت‌اند از:

HPE Smart Array S100i SR Gen10 SW RAID

HPE Smart Array E208i-a SR Gen10 Controller

HPE Smart Array E208i-p SR Gen10 Controller

HPE Smart Array E208e-p SR Gen10 Controller

HPE Smart Array P408i-a SR Gen10 Controller

HPE Smart Array P408i-p SR Gen10 Controller

HPE Smart Array P408e-p SR Gen10 Controller

HPE Smart Array P816i-a SR Gen10 Controller

کنترلر آرایه هوشمند انعطاف‌پذیر HPE چیست؟

کنترلر‌های آرایه هوشمند انعطاف‌پذیر (HPE Flexible Smart Array) یک راه‌حل قدرتمند و همه‌کاره برای مدیریت فضای ذخیره‌سازی در دیتاسنتر‌ها هستند. این کنترلر‌ها طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را برای سرور‌ها ارائه می‌دهند که آن‌ها را به انتخابی ایده‌آل برای کسب و کار‌های کوچک و بزرگ تبدیل می‌کند.

در حقیقت از مزایای کلیدی این کنترلر‌ها، انعطاف‌پذیری آنهاست. آن‌ها برای کار با انواع درایو‌های ذخیره‌سازی، از جمله هارددیسک‌های SAS، SATA، SSD و درایو‌های NVMe طراحی شده‌اند. این بدان معنی است که می‌توانید از کنترلر برای مدیریت فضای ذخیره‌سازی در بسیاری از برنامه‌ها، از ذخیره‌سازی فایل‌های اولیه گرفته تا پایگاه‌های داده با کارایی بالا استفاده کنید.

از طرفی تفاوت اصلی بین کنترلر‌های Flexible Smart Array و دیگر کنترلر‌های Smart Array در این است که کنترلر‌های انعطاف‌پذیر حتی یک اسلات PCIe از سرور را اشغال نمی‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این مدل کنترلر‌های سرور‌های اچ پی توانایی آن‌ها در ارائه حفاظت پیشرفته از داده‌ها است. در واقع با ارائه راهکار‌هایی همچون RAID سطوح 0،1،5،6،10، و 50، همچنین ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند رمزگذاری درایو و تکرار از راه دور، وظیفه محافظت از داده‌ها را به‌خوبی انجام می‌دهند. این بدان معنی است که شما می‌توانید از داده‌های خود در برابر انواع حملات مخرب محافظت کرده و اطمینان حاصل کنید که در صورت نیاز همیشه در دسترس هستند.

کنترلر‌های Flexible Smart Array سرور‌های HPE نیز عملکرد بسیار خوبی برای مدیریت حجم زیادی از داده‌ها از خود نشان داده و می‌توانند IOPS و پهنای باند بالایی را در پایگاه‌های داده و محیط‌های مجازی‌سازی پشتیبانی کنند. در نهایت با ویژگی مهم مقیاس‌پذیری این کنترلر‌ها به رشد کسب و کار خود کمک کرده و در صورت نیاز فضای ذخیره‌سازی بیشتری اضافه کنید. این موضوع یعنی می‌توانید از فضای کمتر شروع کرده و با افزایش نیاز‌های ذخیره‌سازی خود، آن را افزایش دهید. از طرفی با کمک ابزار‌های مدیریتی متنوع این مدل کنترلر‌ها همچون رابط مدیریت مبتنی بر وب و همچنین رابط‌های خط فرمان و اسکریپت به‌آسانی نظارت و مدیریت فضای ذخیره‌سازی سرورتان را از هر کجا و در هر زمان انجام دهید.

سؤالات متداول

چرا کنترلر‌ها برای سرور اهمیت دارند؟

کنترلر‌ها علاوه بر اینکه به پایداری و آپ تایم بالا در سرور کمک می‌کنند، باعث رشد ظرفیت ذخیره‌سازی و کارایی دیتاسنتر‌ها می‌شوند.

قیمت کنترلر‌های سرور HP چقدر است؟

قیمت این محصولات بر اساس نوع کنترلر و نوسانات نرخ ارز متغیر خواهد بود، از این رو برای دریافت قیمت به‌روز با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

سخن آخر

همان‌طور که اشاره کردیم، کنترلر‌ها برای آپ تایم بالا و پایداری در سرویس‌دهی به سرور‌ها کمک می‌کنند. در حقیقت کنترلر نوعی راهکار اساسی و قدرتمند است تا به رشد ظرفیت، کارایی بالا، دسترسی به دیتا و قابل‌مدیریت بودن ذخیره‌سازها کمک کند. به طور کلی اگر به دنبال محافظت و رمزگذاری از اطلاعات، همچنین افزایش فضای ذخیره‌سازی داخل سرور هستید، کنترلر‌ها برای سرور‌های HP انتخاب مناسبی هستند. از این رو برای خرید کنترلر، تجهیزات آی‌تی و سرور‌های اختصاصی و مجازی می‌توانید با کارشناسان یگانه شبکه توانا تماس گرفته و با مناسب‌ترین قیمت اقدام به ثبت سفارش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *